PL

Klinika Dentystyczna Sky Dental Clinic - logo - nawigacja

PL

UA

Higienizacja - na czym polega?

Higienizacja zębów to zabieg polegający na usunięciu kamienia nazębnego, osadów oraz przebarwień z powierzchni zębów. Zabieg ten nie tylko poprawia estetykę naszego uśmiechu, ale także zapobiega chorobom dziąseł i próchnicy.

2023/08/30

Czy wyrywanie zęba boli?

Ekstrakcja zęba to zabieg, którego nie lubi żaden z nas. Jest on, niestety, czasem konieczny, by pozbyć się bólu wynikającego ze stanu zapalnego lub utrzymać uzębienie w dobrym stanie.

2023/09/05

Licówki - czy warto?

Licówki to cienkie, pojedyncze płatki, przyklejane za pomocą specjalnego kleju do licowej strony zęba. Dają one możliwość szybkiej i bezbolesnej poprawy koloru oraz kształtu zębów, a pacjentom z delikatnymi wadami zgryzu pozwalają uniknąć leczenia ortodontycznego.

2023/09/12

Implanty zębów

Implant jest swego rodzaju śrubką, którą umieszcza się w kości szczęki lub żuchwy. Implanty dentystyczne można użyć do zastąpienia jednego zęba, kilku zębów lub wszystkich zębów.

2023/09/14

Zęby w jeden dzień

All-on-4 to metoda implantologiczna, opracowana przez doktora Paulo Malo, pozwalająca na odtworzeniu pełnego uzębienia na zaledwie czterech implantach w ciągu jednego dnia.

2023/09/20

Zdjęcia RTG w stomatologii

Diagnostyka obrazowa jest obecnie podstawą rozpoznania wielu chorób i dolegliwosci. W stomatologii pozwala na szybkie, precyzyjne i bezbolesne zobrazowanie wnętrza oraz budowy zębów i kości.

2023/09/27

Afty - niegroźne zmiany

Afty to niegroźna zmiany o charakterze owrzodzeń, pojawiające się w obrębie jamy ustnej. Zlokalizowane są najczęściej na śluzówce policzków lub warg.

2023/10/04

Opryszczka - czy mogę przyjść na wizytę?

Opryszczka to infekcja wirusowa spowodowana wirusem Herpes Simplex Virus (HSV) z grupy Herpes, do której należą także wirus półpaśca czy ospy. Opryszczka pojawia się zazwyczaj na błonie śluzowej jamy ustnej albo na skórze w okolicy warg.

2023/10/13

Dentofobia - strach przed dentystą

Dentofobia jest strachem przed dentystą, którego przyczyny można szukać najczęściej w dzieciństwie. Doznany ból, nieprzyjemne smaki, dziwne zapachy, a także strach przed ukłuciem mogą zniechęcić nas do odbycia wizyty u stomatologa.

2023/10/18

Czy w ciąży można leczyć zęby?

Z uwagi na zmiany hormonalne w organizmie kobiety, zęby są bardziej narażone na większe ryzyko chorób. Wynika to m.in. ze zmienionego pH śliny, czy porannych nudności i wymiotów.

2023/10/30

Clear Aligner - alternatywa dla stałych aparatów ortodontycznych

Clear Aligner to popularna alternatywa dla aparatów ortodontycznych. Są to przezroczyste nakładki, przez co na pierwszy rzut oka niewidoczne. Sprawia to, że leczenie przebiega dyskretnie.

2023/11/14

Zęby mleczne - wszystko, co musisz wiedzieć.

Pierwsze zęby mleczne pojawiają się u dziecka około 6 miesiąca życia. Początkowo są to dolne jedynki i dwójki, a następnie ich górne odpowiedniki. Po dwójkach wyrzynają się czwórki, póżniej trójki. Ostatnie mleczaki, czyli piątki, pojawiają się około trzeciego roku życia.

2023/11/21

Higiena jamy ustnej z aparatem ortodontycznym

Higiena jamy ustnej w pierwszych dniach noszenia aparatu ortodontycznego może sprawiać problemy. Posiadając odpowiednie akcesoria z pewnością zadbamy o zęby, aparat oraz świeży oddech.

2023/11/28

Wax-up i Mock-up

Pocedura Wax-up oraz Mock-up polega na wykonaniu woskowania modeli anatomicznych w oparciu o rejestrację zwarcia oraz plan pracy, a następnie zamianę wosku na trwały materiał estetyczny.

2023/12/29

Paradontoza - drugie najczęstsze schorzenie jamy ustnej

Paradontoza jest drugim – zaraz po próchnicy – najczęściej spotykanym schorzeniem jamy ustnej. Szacuje się, że cierpi na nią aż 70% Polek i Polaków.

2024/01/05

Halitoza - trzecia przyczyna wizyt u stomatologa

Halitoza jest trzecią przyczyną wizyt Pacjentów w gabinetach stomatologicznych, zaraz po próchnicy i paradontozie Według danych statystycznych problem nieświeżego oddechu dotyczy aż 25 % populacji świata.

2024/01/12

Piezochirurgia

Piezochirurgia to ultradźwiękowe urządzenie do cięcia i obróbki tkanek twardych. Stosowana jest głównie w implantologii, chirurgii szczękowo-twarzowej, chirurgii stomatologicznej i ortodoncji.

2024/01/19

Diastema - powód do dumy i kompleksów

Diastema to nazwa określająca przerwę między górnymi jedynkami. Oprócz aspektu estetycznego, to także problem stomatologiczny.

2024/01/26

Palenie papierosów, a zdrowie jamy ustnej i zębów

Według statystyk, w Polsce co czwarta osoba pali papierosy. Większość palaczy ma świadomość tego jak szkodliwy wpływ na ich zdrowie ogólne ma palenie tytoniu.

2024/02/02

Nadwrażliwość - przyczyny, objawy i sposoby leczenia

Nadwrażliwość zębów to powszechny problem, który dotyka wielu osób na całym świecie.

2024/02/09

Wybielanie zębów: metody, skutki uboczne i bezpieczeństwo

Wybielanie zębów to zabieg, który zdobył ogromną popularność w dziedzinie stomatologii, przynosząc efektowne rezultaty estetyczne i poprawiając pewność siebie pacjentów.

2024/02/16

Korony protetyczne - innowacyjne rozwiązanie w stomatologii

W dzisiejszych czasach stomatologia oferuje coraz szerszy zakres rozwiązań, które mają na celu przywrócenie pacjentom pięknego uśmiechu oraz funkcjonalności zgryzu. Jednym z najbardziej skutecznych i popularnych zabiegów protetycznych są korony protetyczne.

2024/02/23